torsdag den 19. september 2013

Strik med nordiske mønstre

Jeg fandt denne blog Halla Ben med en fin gennemgang af forskellen på færøske og islandske mønstre. Må indrømme at jeg heller ikke selv har været helt skarp på dette altid, men synes det er skønt, når der er nogen, der virkelig dykker ned i traditionerne og holder dem i hævd. Er jo selv fra den tid, hvor en mønsterstrikket sweater bare var en "islænder" uden smålig skelen til fakta. Da jeg var i Reykjavik i foråret købte jeg en islænder til mig selv, udfra den erkendelse, at jeg nok aldrig ville komme til at strikke en til mig selv, fordi der er så mange andre, der skal have først.
Vi også lige minde om, at den herlige bog: Strik med nordisk tradition af Vibeke Lind er tilgængelig ganske gratis lige her.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...