lørdag den 4. januar 2014

De vilde huse

I denne mørke tid, hvor en del af oplevelserne hentes via TV, må jeg lige gøre reklame for en ny serie på DR K: "De vilde huse", hvor Mads Arlien Søborg er vært. I første program var vi i Sverige og så et hus hvor man kunne leve "off grid", tegnet og bygget af en hollandsk arkitekt Boris Zeisser. (24 H, Maartje Lammers, Boris Zeisser) 
Huset er bevægeligt og bliver derfor kaldt for Dragspelhuset, selvom det ligner en krydsning mellem en skildpadde og et fortidsuhyre.
Se det var vildt!

Billede lånt her

6 kommentarer:

  1. Wouw - det er lige præcis sådan noget jeg er helt vild med :)

    SvarSlet
  2. Hej, ja jeg så det tilfældigt også! Det var et spændende projekt, som jo kun lige ligger oppe i Sverige, men der er mange andre spændende huse rundt om os, hvis vi søger det! Har du set huset i drivhuset i forbindelse med planteskolen Barkholt? Arkitekten til dette har selv et i Odense.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Pia. Ja, jeg har set udsendelsen og jeg vil holde øje med om der er åbent hus på et tidspunkt, det er da et besøg værd.

      Slet
  3. Hold da op, hvor er det fantastisk. Det primitive og bæredygtige er oplagte fordybelsesemner!

    SvarSlet
  4. Glæder mig til de næste afsnit!

    SvarSlet
  5. Det er godt tænkt. Så programmet i aftes med huset i klippen.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...