søndag den 12. januar 2014

Jeg strikker........

Billede lånt fra The Knit Club
Det hører til sjældenhederne, at temaer om strik dukker op i medierne. Udover i ugebladene selvfølgelig, og der er det blot som strikkeopskrifter. Derfor vil jeg straks gøre opmærksom på Politikens kronik idag Jeg strikker, altså er jeg af Mikkeline Gudmand-Høyer, som har et andet ærinde, nemlig strik som terapi, strik som nærvær og strik på tværs af kulturer. Læs den, den er meget morsomt skrevet.
Mikkeline står også bag "The knit club", som er et strikkefællesskab for asylkvinder der mødes på Nørrebro. Her skabes blandt andet streetart, hvor fx den lille havfrue, kan blive varmt klædt på i et kæmpehalstørklæde.
Titlen på kronikken minder meget om overskriften på Marie Kochs PHD afhandling: Jeg strikker, derfor er jeg, der også handler om streetart strik og læring i uformelle læringsrum.
Selv er jeg også gået igang med et meeeeget langt strikketøj, dog uden skilsmisse, men det vil jeg vise en anden gang.

1 kommentar:

  1. Det var meget rørende læsning, den kronik. Helt sikkert en god (og billig) terapiform :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...