torsdag den 24. april 2014

Blå bænk i haven

Så fik jeg bygget mig en bænk, - den har været længe undervejs.
Ikke sådan forstået, at jeg har arbejdet på den længe, men brædderne har kørt med rundt i bilen i et halvt års tid. Materialet stammer fra et nedlagt skur, som vi brugte i forbindelse med et taburetprojekt på 3. årgang i efteråret. Fyrretræsbrædder med falmet svenskrød maling på, der lige skulle håndhøvles først. Konstruktionen er rimelig simpel og repræsenterer ikke stor møbelkunst, men jeg skal nok komme efter det.



Malingen er håndrørt af en god ven og jeg har glædet mig til at afprøve det. Linolie med hvidt og blåt farvepulver i. Det giver en lidt laserende virkning og falmer på en meget smuk måde. Eneste ulempe er, at det er længe om at tørre og derfor smitter af, når man er for utålmodig.

2 kommentarer:

  1. Flot resultat! Både maling og selve bordet. Det er en rigtig fin farve til haven :)

    SvarSlet
  2. Tak, skal du have, jeg vil straks sende rosen videre til blandemesteren !

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...